Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Katten met ongeldige vaccinaties, een slechte conditie, besmettelijke ziektes, aandoeningen of met agressief gedrag naar one dierenverzorgers worden niet voor een verblijf bij Kattenhotel t Steegje geaccepteerd. Krolse poezen en ongecastereerde katers moet we helaas weigeren. Dit zorgt voor teveel overlast in het kattenhotel.

Bij twijfel kunt u natuurlijk altijd telefonisch contact met ons opnemen, zodat we met elkaar kunnen overleggen.

Het brengen en halen gebeurt alleen op afspraak. Op 25 december en 1 januari zijn wij gesloten. Er zijn dan geen haal- en brengmogelijkheden.

Na de logeerpartij in het kattenhotel zijn onze gasten vaak een beetje moe van alle nieuwe indrukken die ze hebben opgedaan. Gun uw kat een paar dagen rust.

Brengen:   10.00 – 11.30
Halen:        17.30 – 19.00

Zondags zijn wij alleen tussen 10.00-17.30 open.

Nieuwe klanten zijn welkom om langs te komen. Wanneer u overweegt uw kat bij ons onder te brengen nodigen wij u graag uit voor een kennismakingsgesprek. Hierin leggen wij uit hoe de verzorging in zijn werk gaat, krijgt u een kijkje achter de schermen en kunt u in alle rust uw vragen stellen.

Wilt u een plekje reserveren dan kunt u dat telefonisch doen of via de website. Wanneer wij uw reservering hebben ontvangen, en er nog plaats is, krijgt u binnen twee dagen een ontvangstbevestiging. Uw reservering staat pas vast als u van ons een reserveringsbevestiging via de mail heeft ontvangen.

Voor de schoolvakanties wordt u verzocht om de helft van het pensionbedrag aan te betalen. Na de aanbetaling is de reservering definitief.

Buiten de schoolvakanties hanteren wij een soepeler beleid. Alleen in schoolvakanties hanteren we de annuleringsregeling. Annulering van een reservering is mogelijk tot 30 dagen voor de overeengekomen aanvangsdatum van de opvangperiode. Annulering binnen 2 weken voor het ingaan van de overeenkomst moet u 100% totaal voldoen.

U betaalt voor de gereserveerde periode. Bij voortijdig afbreken van het verblijf vindt er geen restitutie van het betaalde pensionbedrag plaats.

Wij vragen altijd een telefoonnummer waarop we de eigenaar of een contactpersoon kunnen bereiken, mocht er iets misgaan. Wanneer een zieke of oude kat word gebracht, vragen we wat er moet gebeuren, mocht er iets naars voorvallen. Een kat kan bijvoorbeeld overlijden tijdens zijn verblijf bij ons. Dan is het prettig als we weten wat u wilt dat wij doen. Het is belangrijk dat we daar goede afspraken over maken.

Tarieven voor de kat zijn voor alle rassen hetzelfde. De aandacht en zorg bliift immers bij elk kat hetzelfde. De prijzen zijn als volgt; voor verblijf: €11,00 per dag, per kat (voor elk volgende kat €9.50). Voor trimmen: €50,00 per kat.

  • De dagprijzen zijn inclusief extra verzorging, reserveringskosten en 21% BTW.
  • Wij rekenen geen extra kosten voor het meegeven van eigen voer en het geven van medicijnen.
  • Dag van halen en brengen wordt meegerekend.
  • Ook de kleinere huisdieren, zoals konijnen, hamsters, vogels en cavia’s zijn bij ons van harte welkom.

Ik ben blij met uw belangstelling voor ons kattenhotel en we zullen goed voor uw dieren zorgen. Er zijn echter een aantal dingen waar u rekening mee moet houden als uw huisdier(en) in het kattenhotel verblijven.

  • Stress: In het algemeen kan gesteld worden dat stress het grootste risico is. Een dier dat uit zijn vertrouwde omgeving gehaald wordt zal altijd enige mate van stress ervaren.
  • Verlaagde weerstand: Door een tijdelijke afname van de weerstand kan bij de kat niesziekte optreden. Vanwege verhoogde infectiedruk
    Iedere kat die bij kattenhotel t Steegje verblijft is gevaccineerd. Echter is er, zoals eigenlijk met ieder ander vaccin, geen garantie dat er geen niesziekte kan optreden.
  • Doorbreken van sluimerde ziekten: Het kan zijn dat uw kat een infectie onder de leden heeft zonder dat u dit weet. Door de tijdelijke afname van de weerstand kan het zijn dat deze ziekten ineens doorbreken. Wij zullen dan een behandeling inzetten. Vooral bij katten kan ook de stress en opwinding van de reis terug naar huis ervoor zorgen dat een sluimerende ziekte doorbreekt.
  • Slecht eten of verhoogt metabolisme: Vooral bij katten kan het voorkomen dat ze de eerste dagen in het hotel slecht eten. Wij geven deze katten nog even wat extra aandacht en verleiden ze met lekkere hapjes. Meestal eten de katten na enkele dagen weer gewoon met de pot mee. Mocht de kat slecht blijven zijn wij genoodzaakt om de kat dwangvoeding te geven. In dat geval neem ik contact op met de contactpersoon. Ook kan het zijn dat de kat zo opgewonden is in zijn nieuwe onderkomen dat hij daardoor (veel) meer calorieën verbruikt dan thuis.Wij vangen vang dit op door de kat bij te voeren. Het kan echter zijn dat bijvoeren leidt tot diarree of andere klachten. Ook kan het dat de kat door het bijvoeren zijn normale eten laat staan, en hierdoor het effect van bijvoeren teniet doet. In dat geval is enig gewichtsverlies onafwendbaar. Wij proberen er natuurlijk te allen tijde voor te zorgen dat de kat een normaal, verantwoord gewicht behoudt.
Katten met ongeldige vaccinaties, een slechte conditie, besmettelijke ziektes, aandoeningen of met agressief gedrag naar one dierenverzorgers worden niet voor een verblijf bij Kattenhotel t Steegje geaccepteerd. Krolse poezen en ongecastereerde katers moet we helaas weigeren. Dit zorgt voor teveel overlast in het kattenhotel.

Bij twijfel kunt u natuurlijk altijd telefonisch contact met ons opnemen, zodat we met elkaar kunnen overleggen.

Het brengen en halen gebeurt alleen op afspraak. Op 25 december en 1 januari zijn wij gesloten. Er zijn dan geen haal- en brengmogelijkheden.

Na de logeerpartij in het kattenhotel zijn onze gasten vaak een beetje moe van alle nieuwe indrukken die ze hebben opgedaan. Gun uw kat een paar dagen rust.

Brengen:   09.00 – 11.30
Halen:        17.30 – 19.00

Nieuwe klanten zijn verplicht om langs te komen. Wanneer u overweegt uw kat bij ons onder te brengen nodigen wij u graag uit voor een kennismakingsgesprek. Hierin leggen wij uit hoe de verzorging in zijn werk gaat, krijgt u een kijkje achter de schermen en kunt u in alle rust uw vragen stellen.

Wilt u een plekje reserveren dan kunt u dat telefonisch doen of via de website. Wanneer wij uw reservering hebben ontvangen, en er nog plaats is, krijgt u binnen twee dagen een ontvangstbevestiging. Uw reservering staat pas vast als u van ons een reserveringsbevestiging via de mail heeft ontvangen.

Voor de schoolvakanties wordt u verzocht om de helft van het pensionbedrag aan te betalen. Na de aanbetaling is de reservering definitief.

Buiten de schoolvakanties hanteren wij een soepeler beleid. Alleen in schoolvakanties hanteren we de annuleringsregeling. Annulering van een reservering is mogelijk tot 30 dagen voor de overeengekomen aanvangsdatum van de opvangperiode. Annulering binnen 2 weken voor het ingaan van de overeenkomst moet u 100% totaal voldoen.

U betaalt voor de gereserveerde periode. Bij voortijdig afbreken van het verblijf vindt er geen restitutie van het betaalde pensionbedrag plaats.

Wij vragen altijd een telefoonnummer waarop we de eigenaar of een contactpersoon kunnen bereiken, mocht er iets misgaan. Wanneer een zieke of oude kat word gebracht, vragen we wat er moet gebeuren, mocht er iets naars voorvallen. Een kat kan bijvoorbeeld overlijden tijdens zijn verblijf bij ons. Dan is het prettig als we weten wat u wilt dat wij doen. Het is belangrijk dat we daar goede afspraken over maken.

Tarieven voor de kat zijn voor alle rassen hetzelfde. De aandacht en zorg bliift immers bij elk kat hetzelfde. De prijzen zijn als volgt; voor verblijf: €11,00 per dag, per kat (voor elk volgende kat €9.50). Voor trimmen: €50,00 per kat.

  • De dagprijzen zijn inclusief extra verzorging, reserveringskosten en 21% BTW.
  • Wij rekenen geen extra kosten voor het meegeven van eigen voer en het geven van medicijnen.
  • Dag van halen en brengen wordt meegerekend.
  • Ook de kleinere huisdieren, zoals konijnen, hamsters, vogels en cavia’s zijn bij ons van harte welkom.

Ik ben blij met uw belangstelling voor ons kattenhotel en we zullen goed voor uw dieren zorgen. Er zijn echter een aantal dingen waar u rekening mee moet houden als uw huisdier(en) in het kattenhotel verblijven.

  • Stress: In het algemeen kan gesteld worden dat stress het grootste risico is. Een dier dat uit zijn vertrouwde omgeving gehaald wordt zal altijd enige mate van stress ervaren.
  • Verlaagde weerstand: Door een tijdelijke afname van de weerstand kan bij de kat niesziekte optreden. Vanwege verhoogde infectiedruk
    Iedere kat die bij kattenhotel t Steegje verblijft is gevaccineerd. Echter is er, zoals eigenlijk met ieder ander vaccin, geen garantie dat er geen niesziekte kan optreden.
  • Doorbreken van sluimerde ziekten: Het kan zijn dat uw kat een infectie onder de leden heeft zonder dat u dit weet. Door de tijdelijke afname van de weerstand kan het zijn dat deze ziekten ineens doorbreken. Wij zullen dan een behandeling inzetten. Vooral bij katten kan ook de stress en opwinding van de reis terug naar huis ervoor zorgen dat een sluimerende ziekte doorbreekt.
  • Slecht eten of verhoogt metabolisme: Vooral bij katten kan het voorkomen dat ze de eerste dagen in het hotel slecht eten. Wij geven deze katten nog even wat extra aandacht en verleiden ze met lekkere hapjes. Meestal eten de katten na enkele dagen weer gewoon met de pot mee. Mocht de kat slecht blijven zijn wij genoodzaakt om de kat dwangvoeding te geven. In dat geval neem ik contact op met de contactpersoon. Ook kan het zijn dat de kat zo opgewonden is in zijn nieuwe onderkomen dat hij daardoor (veel) meer calorieën verbruikt dan thuis.Wij vangen vang dit op door de kat bij te voeren. Het kan echter zijn dat bijvoeren leidt tot diarree of andere klachten. Ook kan het dat de kat door het bijvoeren zijn normale eten laat staan, en hierdoor het effect van bijvoeren teniet doet. In dat geval is enig gewichtsverlies onafwendbaar. Wij proberen er natuurlijk te allen tijde voor te zorgen dat de kat een normaal, verantwoord gewicht behoudt.

Kattenhotel T Steegje

Heeft u vragen en wilt u contact met ons opnemen? Bekijk onze contact pagina voor alle contactgegevens.

Kattenhotel T Steegje

Heeft u vragen en wilt u contact met ons opnemen? Bekijk onze contact pagina voor alle contactgegevens.